Hejdå,


I förrgår låste vi lägenheten och drog. Morgonsolen stekte och vi var gladare än nånsin! Jag trodde att det skulle bli ett jobbigt avsked men vi var så himla upptagna med att pricka av allt på to-do-list att vi hann inte med några känslor. Sjukt skönt



Vi tog bilen till mamma som hade gjort avskedsfrukost. Grovt bröd, ägg, tropicana. Gött.
Sa hejdå till mam och Irma och rullade nerför backen med en baktung Ford Laguna.

Första stoppet blev Q8 där jag bättrade på mina något begränsade bilkunskaper.



Jag somnade på ungefär 1 sek (jag har inget problem med sömnen), dränkt i 42 kuddar och världens största överkast.Männen rulade i framsätet med P3 och festis. Ett festligt stopp blev det sedan. Vi käkade prickig korv och kastade vindruvor i varandras munnar.



Där träffade vi även Sonny, nedan. Mätt, belåten och med smarriga matrester mellan tänderna fortsatte resan..


Kolla in skylten. Kolla in priset.


Det kan erkännas att jag var mindre engagerad i självaste kartläsandet. Jag trodde på fullaste allvar att karlarna skötte sig där framme. Tills jag insåg att vi hade kört runt,runt i ett och samma villakvarter ETT TAG. Slutligen dök dock denna skylt upp. Priiiiiiiiiiiiisa Gud!


Och plöstligt dök detta upp. Okej, här får man kisa lite lätt om man ska SE lejligheden så att säga. Tänk bort jordgubbsjoggin där tex. Och grottmannen där i soffan. Love dök ner i soffan.. Tror ni att vi somnade eller....



Efter 5 timmars sömn gick vi sedan och åt käk. Jag fick en kyllingrulle istället för fiskefilet och det blev ett jäkla rabalder som slutade med att vi gick därifrån med 3 rätter istället för 2. Min remoulade var asgod. Hur en fiskefilet kan bli en kylling.. Det är en annan femma.

Sen kom världens bästa Axel, nyss hemkommen från Budapest.


Vi slocknade hyfsat snabbt den kvällen.

/Ellen

Kommentarer
Postat av: Kattis

Välkommen till Bloggträsket! ;-)
Här kommer du säkert trivas.
Ha en trevlig kväll!

2008-06-03 @ 22:43:39
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: karro

haft en bra dag? :D
kram

2008-06-03 @ 22:43:57
Postat av: alex

Va fint älskling, skönt att se att ni har det bra!

En annan, som nyss är hemkommen från en jobbig och as-skojig arkitektur-resa till Berlin sitter här med rabarberpaj och huvudvärk och funderar över livet. Igår var jag på Saltholmen med några i klassen, nice! Men kallt i vattnet! Min bästa fransman, Xavier har fått en liten son idag, tänk vad livet är konstigt. Och vad fort det går! Hoppas vi kan komma förbi på vägen ned till Spanien! Puss

2008-06-09 @ 20:47:16
Postat av: alex

Hej älskade! Vad fint att se att ni har det bra där nere! En annan är precis hemkommen från en lite jobbig, men as-skoj arkitektur-resa till Berlin! Igår var jag ute på Saltholmen, det var niice! Men aningen kallt i vattnet! Nu sitter jag här med en rabarberpaj och huvudvärk och begrundar livet. Min bästa fransman, xavier, har fått en son idag, tänk vad livet är konstigt, och vad fort det går. Puss!

2008-06-09 @ 20:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0